Ruilen & Retour

Zichttermijn & retourregels

Je hebt het recht om binnen 100 dagen, zonder opgave van redenen, je artikel retour te sturen (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in de winkel doet, tenzij anders vermeld.
De herroepingstermijn verstrijkt 100 dagen na de dag waarop het artikel in je bezit is. Hiermee bedoelen we wanneer het pakket door jou of door een derde (bijv. je buren) in ontvangst is genomen.

Hoe kun je gebruik maken van je herroepingsrecht?
Op deze pagina vind je een PDF formulier welke je dient uit te printen en toe te voegen aan je retourzending. Vul deze zo volledig mogelijk in voor een snelle verwerking van je retour.

Zodra de retour door ons verwerkt is ontvang je van ons een credit-factuur in je mail. Nadat je deze credit-factuur hebt ontvangen duurt het max. 3 werkdagen voordat het geld terug staat op je rekening. In het geval van een Klarna factuur, wordt deze verwijderd dan wel aangepast. Stuur je de gehele bestelling retour, dan krijg je het gehele aankoopbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.

Download HIER het retourformulier

Ruilen

Kies je voor een vervangend artikel dan zullen wij deze aan je verzenden zodra we je retour hebben ontvangen. De kosten voor het terugsturen van je bestelling zijn voor jezelf, de kosten voor het sturen van een vervangend artikel zijn GRATIS.


Download HIER het retourformulier

Retourkosten

De verzendkosten voor het retour sturen van je bestelling zijn voor eigen rekening tenzij een van de onderstaande redenen van toepassing zijn:

  • Foutieve levering

  • Het product is kapot bij aankomst (garantie). 

  • Defect

In het geval van een foutieve levering, garantie of defect kom je in aanmerking voor een kosteloze retour. Het kosteloos terugsturen van een artikel gebeurt middels een retourlabel welke je van ons ontvangt.

Wat moet ik doen?
Om een pakket kosteloos terug te sturen i.v.m. garantie, defect of foutieve levering dien je de volgende stappen te  nemen.

  1. Stuur een mail met NAW-gegevens, ordernummer en reden voor kosteloze retour (eventueel ondersteund met foto’s) naar support@myskateshop.nl.
  2. Zodra wij de retour als geldig hebben beschouwd ontvang je van ons retourlabel waarmee het product kosteloos kan terugsturen via een PostNL punt. 

Waardevermindering

Let erop dat je verantwoordelijk bent voor de producten vanaf de bezorging totdat we deze retour hebben ontvangen. Zorg er dus voor dat het product goed is verpakt tijdens de zending. Wanneer we je retourzending hebben ontvangen zullen wij deze beoordelen. Het product moet in ieder geval aan de volgende punten voldoen voordat we het aankoopbedrag terug storten.

- Het artikel mag niet beschadigd of kapot zijn (in originele staat)
- Het artikel is voorzien van de fabrieksverpakking
- Alle onderdelen en accessoires zijn nog aanwezig en in goede staat (ongebruikt) 
- Er zitten GEEN stickers, labels of plakband op de originele verpakking van het artikel

Mocht de retourzending niet voldoen aan onze voorwaarden, dan houden we 10% van het aankoopbedrag in.
Indien het artikel sporen van gebruik vertoont, dan kom je niet in aanmerking voor een eventuele restitutie. 

Garantie

Wij willen dat je producten aan de kwaliteit voldoen die wij beloven. Mochten je producten door een productiefout niet aan de kwaliteitsverwachtingen voldoen dan kun je contact met ons opnemen (met eventueel ondersteunend foto- en/of videomateriaal) op support@myskateshop.nl. Wij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen. 

Op alle producten geldt de wettelijke garantie, wat inhoudt dat wij verantwoordelijk zijn voor het leveren van een goed product. Een product moet doen wat er redelijkerwijs van verwacht wordt. Is dit niet het geval, dan zorgen wij voor herstel of vervanging en voor het restitueren van het aankoopbedrag als er geen oplossing meer is. Blijkt het product niet aan de verwachtingen te voldoen, dan zullen wij dit kosteloos herstellen of een vervangend product leveren (inclusief verzendkosten). Wanneer sprake is van een fout van de koper (bijvoorbeeld oneigelijk gebruik), kunnen wij een vergoeding vragen voor herstel of vervanging.

Retouradres

MySkateshop
Loosbroekseweg 37
5388 VM Nistelrode